hye ^_^ selamat datang ke belog saye..semoge korang semua happy membace belog saye yang gorgeous *perasan* ni :)

Thursday 21 February 2013

Family Gathering

Assalamualaikum..
hai semua,,ape khabar,,aku sekarang ni tengah cuti sempena CNY and cuti mid term..best wohh lepak dekat rumah,,tiap tiap hari bangun pukul 10..*buruk weh perangai anak dare* hahhaha..alamak,,lari dari tajuk pulak..

sebenarnye aku nak cerita pasal percutian kami satu family..hari sabtu lepas,9 feb 2013..semua family aku pergi kecuali my abg Zamri *abg ipar aku, dia tak dapat cuti*..family sebelah kak ina *akak ipar aku* pun pergi..so meriah larh percutian kami kali ni..percutian ni di rancang da ditanggung sepenuh nya oleh abang aku..seronok *lompat bintang*..

kami sekeluarga bertolak dari Kuantan dalam pukul 9..kami gerak 2 buah kereta..dalam 3 jam jugak nak sampai Janda Baik rase nye sebab kami sampai sana dalam pukul 12 lebih..bila sampai jea,,aku dah tergamam,mak kate abang sewa homestay tapi yang aku tengok pondok jea..last2 aku terdengar perbualan abang and kak ina :

kak ina : okyh tak abang?
abang : okyh larh ni,, memang kite sewa camp site.

lebih kurang larh dialog tue..aku tak ingat sangat..rupa nye memang abang aku sewa camp site, bukan homestay..aku pulak memang tak tanye ape ape dekat abang aku tempat kitorang nak menginap ni..entah datang mane perkataan homestay tak tau larh..bagi aku larh, aku boleh bagi 4 bintang dari 5 untuk camp site ni..dye provide pondok yang ade tilam queen size,, dapur gas ,pinggan mangkuk ngan kuali..kire lengkap larh tapi dah kate nye camp site,,jangan nak expect lebih lebih larh..lagi satu bintang hilang sebab sungai dye tak bersih..camp site kami depan sungai..best jea bunyi sungai malam malam..tenang jea rase..

ni kawasan dalam pondok tue..tempat perempuan tido..

sampai sampai jea,,habis punggah barang segala bagai,,kami pun terus bukak bekal makanan dari rumah yang mak dengan makcik *mak kak ina* masak..nikmat weyh..tak lame lepas tue adik kak ina pun sampai,,diorang ni bertolak dari Kuala Lumpur..
petang tue kami adik beradik semua terjun tiruk dalam sungai,,mak mak dengan bapak jea tak turun..hahaha..lame jugak larh berendam..

salah satu khemah orang lelaki lelap kan mate..
kat pondok ni jugak tempat kitorang makan dengan tengok wayang..

malam tue pulak kami buat bbq bakar ayam, daging kambing..sedap..aku memang tak makan nasi dah,,hentam makan ayam dengan daging jea..siap buat wayang lagi kitorang malam tue,,laptop dengan cerita aku yang sediakan,, LCD dengan speaker abang aku punye..tapi sekarang ni speaker tue aku yang punya..dye bagi...hehehhehe..tapi malam takde gambar yea,,sebab semua sibuk makan..tak ingat dah nak tangkap gambar..

nama bayi monyet ni tonton..manje sangat and comel sesangat sangat..
peliharaan tuan punye camp site.

esok nye kami check out dalam pukul 10 lebih and bergerak pergi Bukit Tinggi..mule kami pergi rumah jepun..mengah jugak panjat bukit dye*dasar badan lembik memang macam ni* hahhaha..padahal dulu aku penah pergi dah tapi time tue baru 11 tahun..ikut rombongan sekolah,,satu gambar pun aku takde..hahahha..so kali ni excited larh jugak nak tangkap gambar...

taman jepun..semput aku nak panjat tangga..

moh larh kite bergambo yea..

lepas tue ingat kan nak turun botanical garden tapi malas sebab nampak tangge dye banyak sangat..hahhaha..jadi nye kami terus pergi engish or france building kot..entah larh..aku tak tau name dye sebenarnye..

cantik kan bangunan tue..

habis jea tangkap gambar ni,,teruk swan tue ngap tangan aku..
menjerit aku dekat situ..hahahaha.

bye bye bukit tinggi..nanti kami datang lagi yea..

habis jea sesi melawat kami semua pun berangkat bali sebab malam tue ade family dinner keluarga sebelah ayah aku..adik beradik dye semua ade..kire sampai rumah awal,,boleh rehat jap lepas maghrib betolak pergi rumah maklong aku..takde makne nyea..pukul 7 baru sampai rumah..so sampai jea rumah,,angkut segala barang masuk rumah,,terus mandi siap siap,,zasss betolak pergi rumah maklong..kami gerak pun dah pukul 8lebih..sampai jea sane,,orang lain semua dah siap makan,,ade ayam bakar,,daging kambing,,salad,makaroni.,,aku memang tak larh nak sentuh ayam dengan daging tue sebab dah makan kan..aku makan salad jea..ingat nak makan makaroni tapi tak teramek larh pulak sebab perut aku tak lapar..aku ni bile dah penat,,bagi larh makanan sedap macammane pun,,memang aku tak sentuh dah..

gambar ni aku cilok dari fb sepupu aku..

itu larh penamat cerita tentang keluarga ku..