hye ^_^ selamat datang ke belog saye..semoge korang semua happy membace belog saye yang gorgeous *perasan* ni :)

Sunday 28 October 2012

rendang di kelantan

assalamualaikum..

mesti ade yang pelik dengan tajuk aku tu kan??sebernya kalau korang nak tahu,,kebanyakan orang kelantan ni tak makan rendang waktu raye.waktu lain aku no komen eh..diorang memang kurang sikit bab bab rendang ni.diorang biase nye makan lemang atau ketupat tu dengan serunding..tiap tiap kali raye kalau aku balik kelantan,,memang x akan jumpe rendang la..

tiba tiba tahun ni ade rendang dekat kelantan sebab mak aku teringin nak makan rendang..raye hari tu pun balik kelantan,jadi memang tak makan rendang la raye hari tu.waktu on the way balik kelantan,mak aku telefon la adik die,aku panggil die mak mah..mak mah aku ni cakap la yang tahun ni die buat lemang. dah mak aku terliur nak makan dengan rendang..*aku pun same jugak* 

jadi,malam raye tu mak aku dengan aku pun berperang la dekat dapur masak rendang.masak.
disebabkan kebanyakan saudara aku ni tak pandai makan rendang dengan lemang,,memang rendang tu dibantai oleh aku dengan keluarga je la *dasar perut tempayan diyana ni*

meh aku tunjuk sikit gambar rendang di kelantan..


ni la rendang yang mak aku bertungkus lumus masak.
aku tolong tengok je..*dasar pemalas* hahha..:p

semalam,aku bertolak balik rumah..kebas kaki aku duduk lame lame dalam kereta..dengan jalan sesak nye..korang paham paham je la kalau time time raye ni,,kelantan tu sesak macam dekat kuala lumpur dah..

sudah la..aku nak pergi mandi pulak ni..sanggup aku tulis dalam keadaan bau busuk bangau ni weh..
sebelum tu aku rase tak terlambat lagi aku nak ucapkan selamat hari raye aidiladha kepada semua..
yang mane on the way nak balik rumah dari kampung tu,,memandu la dengan selamat..pikirkan orang yang tersayang...


bye..
sayang korang..





No comments:

Post a Comment